Ірина Жарківська, випускниця Tbs: «Кожен день навчання був сповнений новими інсайтами»


автор tbs
Ще під час навчання на магістерській програмі «Бізнес-інновації» Ірина створила проект власного бізнесу виробництва фруктових солодощів «Без Цукру», який зараз розвиває. Вона ділиться своїми спогадами та враженнями про навчання.
У мотиваційному листі, який я писала перед вступом, було зазначено 3 варіанти розвитку подій після закінчення програми: розвиток бізнесу за власною бізнес-ідеєю, створення бізнесу з одногрупниками-однодумцями або успіх у корпоративному управлінні. Я обрала перший шлях, мої одногрупники стали безцінними радниками та партнерами в певних питаннях, а знайомства, отримані за період навчання вселяють впевненість в хороших перспективах росту в корпоративному секторі, якщо виникне таке бажання.
У період навчання до мене прийшла надзвичайно неочікувана ідея для власного проекту: виробництво альтернативних солодощів — фруктових чіпсів та пастили. Ще рік назад я навіть не здогадувалась про існування такого продукту. Сьогодні це вже реальний бізнес-проект — «Без Цукру»: бренд корисних ласощів та здорових подарунків. Тобто мої очікування від навчання програми справдились цілком і повністю, ба навіть перевершили себе.
Найбільш цінним в бізнес-школі виявилось спілкування на складні теми простими словами з людьми, які передають знання, базуючись на власному досвіді, а не інформації з минулого століття. Цінною для мене була енергія, яку випромінювали наші лектори та дирекція ТБШ. Ця енергія, мабуть, стала тим головним поштовхом до реалізації задуманого. Реальні сучасні приклади відомих українських компаній, кейси, інструменти, завдання, заставляли мислити глибше. Рухало вперед — середовище, різноманітні активності та спільні подорожі.
Командна робота була цінною, але найбільш складною. У моїй групі поєдналися непоєднувані люди: депутат, аграрій, SEOшник, менеджер, маркетолог, два філологи, товарознавець, пластун, стартапер-мандрівник. Якби нам сказали зобразити фігуру — то це був би якийсь супер нестандартний десятикутник, оскільки в кожного з нас була власна точка зору, а суперечки щодо вирішення навчальних завдань могли тривати годинами. Проте десятикутник був би замкнутою екосистемою, де кожна людина — елемент цілісної картинки. І ми зрозуміли це аж через півроку спільних занять, навчившись знаходити компроміс та якісно працювати в команді.
Усі навички, які здобувала в процесі навчання були перекладені одразу на практику. Я намагалася одразу використати опановані інструменти у власному бізнес-проекті, який розвивався паралельно із заняттями.
Серед отриманих навичок — тестування та валідування ідей, бізнес-моделювання, дослідження особи клієнта, формування ціннісної пропозиції, коучингові та менторські навики, стратегічний маркетинг, планування проектів, розробка стратегії, написання заявки для подачі на грантову програму, візійний та місійний підхід до розвитку бізнесу, юридичні аспекти ведення бізнесу та ще багато іншого. Кожен день навчання був сповнений новими інсайдами — це для мене головне.
На даний час зміст програми мені допоміг більше, ніж сам диплом, оскільки отримані знання я використовую у власному бізнес-проекті. А отримання диплому MBA ще в процесі. Найбільші перспективи бачу в автоматизації бізнес-процесів та масштабуванні «Без Цукру».